söndag 18 april 2010

Osby BK

Kl 5.15 gick vi upp för att köra till Osby och tävla. Samling kl 8 och vi var framme kl 7.30.....till vilken nytta? Tvåorna hade lottdragning kl 10.....var gör man i 2 timmar i Osby.
Vi var alla något irriterade....ordet planering finns nog inte i deras ordlista.

Inte nog med detta....man hade inte några skrivare utan frågade i klubbstugan om någon kunde ställa upp.

Inte nog med detta.....var skulle vi gömma oss på platsen.....vi fick göra lydnaden först så skulle dom fundera. Det slutade med att vi fick gå ut på vägen och ställa oss bakom några glesa buskar.

Inte nog med detta.....jag hade startnummer 1.....apporteringen gjorde vi kanske en meter från hopphindret.....apportbockarna låg i en plastlåda som stod kloss inpå hindret.....hur smart var detta. Jag kände bara att jag måste påpeka det.....då svarar tävlingsledaren.....att det blir samma för alla....jag hade ju börjat och då kunde man inte flytta på den.....men hallå....vi har inte börjat hoppet.
Var dom hade hittat denna veliga tävlingsledare undrade vi. Det var dom som missade sitt förstapris pga den lådan för hundarna gick till den när dom hoppat över. Domaren borde sagt till men nej.....

Över huvudtaget var det den sämsta klubb jag tävlat i.....kommer inte att åka dit fler gånger.
Det kommer rapport lite senare.....vi fick bara ihop till ett andra pris.

2 kommentarer:

  1. FAAAAN vad surt. Det var bättre upplägg när vi tävlade där sist. Synd på förstapriset, men ni sätter den nästa gång istället.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger bara VA??? Det var det värsta jag hört...tur att jag inte varit där innan och lär inte åka dit heller....

    SvaraRadera