tisdag 20 april 2010

Nicita rapporterar

I dag har vi tränat.....matte var helnöjd med Kaisa men bara lite nöjd med mig.
Kaisa fick göra olika stegförflyttningar.....hon är inte så haj på det men backa gör hon perfekt. Inkallningen var i racerfart och bollen som var belöning var hon helt tokig i.
Skall - kanon. Fjärren - kanon om man bortser från lite förflyttning. Uppletande - som hon jobbade. Men hon fattar inte target-stickan....hur är det....kan man lära gamla hundar.....

Själv fick jag träna kryp....det går sakta sakta framåt....har ingen brådska med det.
Apportering.....matte gillar det absolut inte....hon säger att hon behöver mer hjälp av Hillevi. Position....tycker det är fånigt att jag sitter några meter från matte när hon ropar hit....men det är bara att gilla läget. Framförgående går för fort....blir nog mycket träning på det....om jag känner matte rätt. Vittringen gick hyfsat men efter några skick började jag att slarva....fick göra om och göra om tills det blev rätt sen slapp jag.....hon är envis.....

När vi tränat färdigt fikade vi i trädgården....jag och Kaisa fick dela på en stor bulle med vanilj i.....smarrigt.....tror vi fick det för att Kaisa var så duktig.....kanske vi hade fått ändå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar