tisdag 20 september 2011

Vilka dagar vi har haft

I lördags kväll var Marje, Ylva, Gittan och Anki hemma hos mig.
Vi hade bestämt att vi skulle ha en ost och vinkväll. Vilken kväll det blev, mycket tjöt och mycket skratt.
Mannen och Töserna var i stugan, dom ville inte vara hemma i "hönsgården" och det var nog lugnast.

Lite bubbel när tjejerna kom och jag fick en jättefin blomgrupp. Marje hade ett paket där innehållet var något som hon hade hållt på och göra sedan i våras. Vad hade jag nu sagt att jag ville ha? Olika sorters tomater i olika färger som hon har odlat, hon är bara så go den tjejen.

Det blev några olika sorters ost och olika sorters kex. Vindruvor, päron och oliver hör till, lite plommon, fikonmarmelad och plommonmarmelad fanns också på bordet. Till detta drack vi rött eller vitt vin, allt efter tycke och smak.
Kaffe behöver man och till detta hade jag gjort en äpplepaj med vaniljsås. Visserligen var vi mätta men lite gick ner.

Lite snacks hör ju också till, en skål med plockgodis, chips, chilinötter och salta jordnötter.
Du milde tid som man stoppar i sig.

Marje kom med förslaget att vi snart måste ta en Spa-dag så det får ingå i planeringen.
Kanske Gittan Ronja och Anki, kanske någon mer, hänger med på våra olika årstidsaktiviteter med hundarna. Det skulle vara kanon om vi alla gick vår Nyårsaftonsrunda (skratta ni men vi är snart där) och grillar i jägarnas jaktkåta. Jag kan för mig själv se och höra oss.

Söndagen blev en något slapp dag. Klockan var över 3 innan jag släckte på natten och innan kl 10 ringde telefonen. En hurtig röst...Väckte jag dig hahaha...jo så är det nog. Sover du ännu hahaha...jo jag var uppe länge, tjejerna var ju här. Hahaha extra kul tyckte personen att det var (kan ju bara va en eller...just det...Icka).

Det vara bara att stiga upp och ta en kopp kaffe.
Sen eftermiddag var det fotboll på tv som vi skulle se...Man United mot Chelsea...en toppmatch. Ante kom hem till oss så jag lagade lite mat...även om jag fortfrande var mätt från lördagen. Det blev fläskfilé med gorgonzolasås och pressad potatis...till detta drack vi ett gott...........mineralvatten (vad trodde ni).
Matchen var den bästa vi sett på länge med massor av målchanser...det borde blivit 5-5 men United vann med 3-1...skit med.

Igår var jag och Töserna först i Mickedala och hämtade hö till Echo sedan vidare till Tiarp. Vi började med en tur i skogen och jag plockade en hel del svamp. Sen skulle jag fixa i stallet, mocka och göra iordning maten till Echo.

På kvällen var jag och Nicita på Halmstads Hundarena och tränade Rally. Cristina hade satt upp en rolig avancerad bana. Det gick lite si och så för oss men totalt får jag nog ändå vara nöjd. Vi har inte tränat så mycket sista tiden med tanke på att Töserna har varit dåliga och definitivt inte med skyltar.
Går det så här på lördag har jag ingen större förhoppning om att vi ska klara oss. Men skit samma vilket...vi åker dit för att ha kul och träffa alla goa kompisar.

Idag har vi inte gjort något vettigt. Jag har haft huvudvärk och detta trista väder inbjuder inte till någon uteaktivitet. Men imorgon blir det både skogen och rallyträning oavsett väder.

En trist grå och regnig dag men Nicita tog sig ändå ett litet dopp

1 kommentar:

  1. åååh, en spa dag låter jätte mysigt!! Skulle även vara mysigt med er nyårsrunda :)

    Va bra att ni haft roligt ni tanter på er vinkväll ;)
    Hoppas vi ses på en träning snart....

    SvaraRadera