torsdag 8 september 2011

Skog och träning

I måndags var jag och Töserna i skogen och plockade svamp. Hittade en hel del som stekes till middag...mmmm så gott det var.
Nicita springer som en galning med Kaisa lufsar mest omkring och går gärna jämte mig.
Det regnade så dom var dyblöta och skitiga när vi kom hem men roligt hade dom haft....och det är viktigt.

I tisdags gjorde vi inte så mycket, lite promenader, det var så taskigt väder.
Men igår blev det rallyträning för Nicita. Vi var på brukshundklubben i Halmstad tillsammans med Gittan, Ronja och Anki. Dom tränade lydnad, jag satte upp några skyltar så tränade vi mest på att sitta vid halter och sitta framför. Eftersom jag oftast tränar utan skyltar kan det vara en orsak till att Nicita inte sätter sig vid halter. Nu fick hon massor av beröm när hon satte sig och sitta framför gick riktigt bra, massor av beröm.
Efter träningen fikade vi inne i klubbhuset och tjatade en massa.

I dag har jag varit hemma hos Camilla och hämtad en massa äpplen. När jag kom hem var sonen hemma, skulle hjälpa mig med datorn, fick en beställning på ett gäng äppelpajer. Det blir till att fixa några i morgon.

Nu blir det lite mat sedan klubben och hjälpa till med uttagningen till Hallandskampen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar