onsdag 28 september 2011

Tävlings- och träningspaus

I lördags var vi och tävlade i Osby och det gick käpprakt åt fanders.
Redan förra måndagen när vi tränade på Halmstads Hundarena kände jag att det inte kommer att gå.

Jag testade i söndags när jag och Ylva var i skogen med alla hundarna. Det gick inte alls.

Denna måndagen var vi i Laholm och samma problem. Jag kom på vad jag gör annorlunda på träning kontra tävling, tränade som det vore en tävling och det funkar inte.

I dag var vi på brukshundklubben i Halmstad tillsammans med Anki, Gittan och Ronja, samma visa...stress och snack.
Jag pratade med Anki om min tanke att ta en paus och hon tycker att det låter vettigt.
När vi kom hem efter träningen mailade jag till Lunds brukshundklubb och lämnade återbud till söndagens tävling. Måste erkänna att det kändes skönt när jag skickat och sedan fått bekräftelse på att dom mottagit mitt mail.

I eftermiddags var jag och Ylva i Oskarström med alla hundarna.
Först fick dom rusa av sig på planen, vi måste vara på ett inhängnat område med Santo. Jisses vad dom sprang och roligt hade dom. Sen gick vi en runda i skogen, jag såg massor av svamp men plockade inte en enda, innan vi tog en fika inne i klubbstugan.

I går eftermiddag träffade jag en utbildningskonsult, diskuterade en eventuell utbildning i avancerad företagsekonomi.
Får jag inget besked inom 2 veckor om jobbet jag har på gång så hoppar jag på utbildningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar