onsdag 19 januari 2011

Nicita uppfostrar....

Det kom en tjej till klubben idag som ville ha hjälp med sin hund. En hanhund på 5 månader som bara ville nosa familjens äldre hund i ändan och detta ville matte få bort. Han fick träffa Nicita ute och hon signalerade direkt att det där gör du inte om...tufft men ändå snällt. Det räckte med en gång sedan fattade han att så fick man inte göra. Dom var tillsammans ute en stund och dom läste av varandra på ett helt otroligt sätt. Det är fascinerande att titta på hundar och deras språk till varandra.

I kväll när jag var ute med Töserna kom det en äldre man med en liten bjäbbig sak. Töserna sträckte på sig och spanade in bjäbbisen men jag sa bara lugnt - bry er inte - och vi gick lugnt vidare. Hans signal var kanske mer att vi kan väl leka eftersom dom inte brydde sig om honom.

Äntligen har jag kommit igång med stallsysslorna. Att det kan vara så avkopplande att gå och mocka hästskit, att fixa mat, att bara va i stallet. Det är så mycket is i hagarna så idag strödde jag över tösalt...se om det blir bättre.

Fick en förfrågan från Schäferhundklubben i Sturup om jag ville hjälpa till på deras hundutställning. Jag tyckte det var lite väl långt att köra, hade fått gå upp så jädrans tidigt så jag tackade nej. Kanske jag fick frågan av misstag...Kul ändå att jag fanns i deras tankar.

2 kommentarer: