onsdag 26 januari 2011

Lite av varje

I går började jag och Thom inventera alla hundprylar som finns i ett antal kartonger och kassar. Du milde tid så mycket vi hittade...massor av halsband (minst 100 st), en hel del koppel, olika varianter av "gosedjur", bollar och andra hundleksaker.Reklampennor och nyckelband...hur mycket som helst.
Vi fick fortsätta idag och vi har haft så himla roligt...tänk vilken skit som fanns för x antal år sedan...det ena värre än det andra. En stor låda med kattsaker hittade vi (på en brukshundklubb*s*). Mössen hade smakat på en del saker...inget som egentligen var ätbart.
I dag har jag varit hos sjukgymnasten...ingen större förändring sedan jag var hos henne för 2 veckor sedan. Det bekymrar henne att jag börjat få ont i vissa lägen så nu ska jag inte ta ut övningarna utan bara så långt att det inte gör ont. Hälsenan som inte känns bra är i alla fall inte inflammerad...skönt.
Tog en liten tur till stallet idag, bjöd några hästar på godsaker. Det har kommit en ny häst från ett stuteri som bara ligger några mil från Halmstad. En så mager häst och "ovårdad päls". Jag föll för honom direkt så det blir lite mer godis och mys med honom.
Sam, stallkatten, kommer alltid och vill kela, tar gärna en liten godsak men idag ratade han det jag bjöd på...lätt torkad blodkorv.
Jag har ju börjat lära hundarna slicka sig om munnen och dra av mig en strumpa, tränar även att trampa på en platta på golvet. Det är så härligt att se hur olika dom fattar. Kaisa var snabb med att slicka sig om munnen, dra strumpan gjorde hon ingen antydan till att vilja göra, trampa på plattan är lite si och så. Nicita fick fundera längre på att slicka sig om munnen, dra av strumpan fixade hon nästa direkt och trampa på plattan är också lätt.
Nu ska jag städa av lite...mina härliga kompisar Marje och Ylva kommer i morgon på en eftermiddagsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar