lördag 11 december 2010

Lördag

Nu när jag har kommit igång har tiden gått så jäkla snabbt. Fattar inte vart denna vecka har tagit vägen.
Thom och jag har börjat julpyntat i klubbstugan, på måndag tar vi in granen.
Eftersom det är lucia på måndag ska jag köpa med lite gott fika, vi får besök på förmiddagen så lite gott kan vara på sin plats.
Töserna har blivit aktiverade ute i snön...fått leta bollar som jag har kastat iväg och godis...inte det lättaste att hitta i snön. Jag har tagit mig fram i snigelfart, det är så lätt att komma snett med foten. Det ser säkert helt sjukt ut när jag kommer i djup snö med mina kryckor men det ger bra motion både för ben och armar.
Har varit ute och handlat nästan alla julklapparna och det känns skönt...jag var lite orolig ett tag hur jag skulle fixa det. Varje år brukar jag säga...i år blir det inte så många julklappar...likt förbaskat blir det alldeles för många. Men i år blir det många men långt ifrån så dyra som det brukar bli. Har ett jäkla besvär med försäkringskassan som inte kan sätta fart med utbetalningar. Den 8 oktober blev jag sjukskriven, har fortfarande inte fått en krona i ersättning. Ringde dit...25 minuters väntetid och 148 före i kön...hur kul är detta...skickade ett mail istället. Fick till svar att dom fick mina handlingar den 22 november (vem har legat på dom) och det tar minst 30 dagar innan pengarna kommer. Undrar om jag får några innan jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar