lördag 25 december 2010

Att det alltid ska bli så stressigt dom sista dagarna.
I torsdags skulle jag bara göra 2 ärenden...skulle...
Det började bra...en tur hem till Matilda som bjöd på nybakade lussekatter som va bara så goda, dom godaste jag någonsin har ätit...kom direkt från ugnen. Vidare till Tassebo och handlade en massa...sedan var det tänkt att jag var färdig men ack så fel jag hade. Det blev 3 affärer till innan jag kom hem...x antal timmar senare.

Den sista julmaten skulle lagas...granen kom in och det blev lite lite julmat...julklappar som slogs in. Folket var trötta och somnade tidigt...alla utom jag som satt i köket och löste korsord.

Julafton var jag sist uppe på morgonen/förmiddagen...det var så tyst...ingen annan hemma. Men upp och hoppa...Janssons och potatisgratäng skulle lagas...Victors julklapp skulle lämnas men han kom hem och hämtade den...han hade med en så söt julgrupp till mig.
På eftermiddagen åkte vi till Farmor i Lidhult, fikade med lite godsaker och träffade tomten.
Kvällen var vi hemma, diverse mat och dricka, ris á la malta, kaffe och massa godis...för mycket av allt. Julklappsutdelning...Matilda - det blev ingen Kebnekaise *s*...jag fick många fina julklappar...hade nog varit hyfsat snäll. Töserna fick sina julklappar men öppnade bara dom som det var godis i.

Juldagen är som vanligt en ganska seg dag och min fot mår inte helt bra...kan knappt trampa ner den utan att det känns som en kniv sticks in. Är lite orolig att det kan vara spiken som flyttar på sig...så idag kommer kryckorna till användning. Hoppas det bara är en överansträngning annars blir det ortopeden på måndag. Måste vara helt ok till nyårsafton när jag och tjejerna ska på vår utflykt, vandra med hundarna i skogen till jägarnas grillkåta, skåla och grilla och ha allmänt trevligt...som vi 3 alltid har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar