måndag 13 september 2010

Måndag

Har varit på AF men fick skitbesked. Trodde jag skulle få aktivitetsstöd nu när jag ska börja jobba lite men se det får jag inte enligt reglerna. Jag fick ett engångsbelopp när jag slutade på landstinget som motsvarar 6 månadslöner så innan den 17 november får jag inget. Detta är så konstigt när vår regering vill ha ut arbetslösa i arbetsmarknaden och jag fick information innan sommaren att om jag hittar något så får du självklart ersättning. Det känns lite pinigt när man pratat med en arbetsgivare och bestämt så kommer denna överraskning.
Skit samma...jag ska jobba lite i alla fall...
I kväll har vi varit på klubben...skulle testa att träna lite. Det blev inte mycket...Nicita har så svårt att resa sig från ligg till stå. Det blev rutan på 20 m 3 gånger med kanonresultat, stegförflyttningar som går bra utom att backa. Inkallning var jättebra men efter ligg och sedan hit var tufft för henne, ja att resa sig.
Hon har gått på medicin i 15 dagar har 5 dagar kvar och vi ser ingen förbättring. Det känns så jäkla trist och hon behöver aktiveras för att må bra. Visst finns det massor av övningar man kan göra men jag vill ändå att hon ska bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar