onsdag 15 september 2010

Jaktprov

Kl 5.00 skrällde väckningsapparaten...ville helst slänga den i väggen men det var bara att palla sig upp. Töserna tittade på mig och undrade om jag var klok...det var ju mörkt ute...inte var det väl dags att vakna...inte för dom men jag skulle upp.
Kl 6 hämtade Hanna mig för vidare färd till Göteborg och jaktprov. Jag har aldrig sett ett jaktprov så när Hanna frågade om jag ville följa med tvekade jag inte en sekund...men då visste jag inte hur tidigt vi skulle åka, då hade jag inte följt med *s*...jo det hade jag.
Det var spännande att se de olika ekipagen, hur dom la upp söket och hur hundarna jobbade...så fint och försiktigt dom tog i dom äckliga fåglarna och lämnade av...ja några var inte så försiktiga...några ville helst behålla dom själv.
När en labradortik gjorde sitt sista sök, närsök tror jag det heter, hunden skulle söka i strandkanten och fågeln låg några meter ut i vattnet, men hon fortsatte upp i skogen...när husse visslade på henne kom hon i full karriär och förbi en stor back med fåglar...stannade upp och tog med sig en till husse...hon var bara så söt.
Baily kom i sin nya frisyr...han charmade och snackade med alla...en helskön duktig kille.
Där var ett lotteri på startnumren och första pris var en säck foder. Vi skojade och tyckte det var något för Baily, matglad som han är...första lotten har nummer 4...gissa vem som hade den lotten...Baily så klart.

Det har varit en lång givande och spännande dag...ikväll blir det nog sängen ganska tidigt.
Tack Hanna för att jag fick följa med och lycka till i kommande prov

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar