lördag 25 september 2010

Fredag

Började med en satans huvudvärk så istället för att handla låg jag kvar i sängen och tyckte synd om mig själv *s*.
Ante kom hem efter jobbet så vi tog en rejäl fika och tjabbade en massa...mycket om hans upplägg av lektioner och hans elever. Tänk om man hade haft en sådan idérik och fantasifull lärare när man själv pluggade.
När jag var i ridhuset frågades det efter min berömda ananaspaj...tyvärr i dag blir det äppelpajer...ja men det är gott...men ananaspaj är ju bara såååå. 
Det blev shopping på Maxi...som tog mycket längre tid att jag trott...träffade Marje och Björn...klart det blev lite tjabb... hem och fixa mat (maten blev klar kvart i 10) samtidigt som jag "snodde ihop" 4 pajer till klubben och 1 till mannen.

Tidigare på eftermiddagen gjorde jag något jag inte ska göra. Jag släppte Nicita så hon fick springa på en stor gräsmatta i kanske 5 minuter...såg hur lycklig hon var. Eftersom hon inte kan bli bättre kommer jag att låta henne springa kanske 5 minuter varje dag på ett plant underlag under dom kommande 3 veckorna. Hon måste få ha kvar sin livsglädje...klart hon ska få springa och njuta av friheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar