söndag 15 maj 2011

Hänt sen sist

Har funderat på om jag ska lägga ner bloggen. Det blir oftast inlägg i FB. Men så har jag några vänner som inte har FB som vill läsa lite om min vardag. Får ha kvar bloggen ett tag till under tiden får jag fundera.
I veckan har det varit en del hundträning, lite extra med Nicita eftersom vi inte kunde vara med på kursen i torsdags. Då var jag och Ylva tillsammans med ett gäng annat hundfolk på en föreläsning med Lars Fält. Den höll på i 4 timmar med en kort fikapaus och tiden bara flög iväg. Lars är en mycket intressant man att lyssna på så detta tillfälle ville jag inte missa.
I går gick jag, Marje och Ylva med alla våra hundar runt Ön. Vi mötte så mycket folk och hundar...våra hundar skötte sig ypperlig vid alla möten och hundarna vi mötte var ganska lugna...utom 2 små bjäbbiga saker.
När vi gått vår runda var det fikatime, kaffe och bulle till oss tjejer, vatten och godispinnar till hundarna.
Jag och Ylva avslutade skogen med ett sök. Vi ska vara med ett dagis och polisen och hitta "vilsena barn" så ett litet sök var inte fel att göra. Det gick alldeles ypperligt så vi får hoppas att hundarna hittar dom "vilsena" barnen. Vi ska ut vid 5 olika tillfällen, jag, Ylva, Gittan och Ronja har delat upp gångerna mellan oss. Ska bli spännande att få vara med i ett "skarpt" läge.
I dag har dagen bestått av hästtävling som gick sådär. Den lille rackaren var på ett bushumör, lite av "kan själv" men med mer träning kommer det att bli kanon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar