söndag 8 maj 2011

En hundhelg

I går gick jag och Ylva med våra hundar runt Ön. Vi mötte en hel del folk och hundar men inget gruff från våra  hundar vilket är skönt.
Vi stötte på en huggorm, tog snabbt in hundarna till vår sida...dom är så jäkla otäcka.
Vid ett flertal tillfällen gick hundarna ner i sjön...svalkade benen, tassarna och drack lite...det var varmt och soligt.
När vi gått rundan fikade vi och hundarna fick lite godispinnar som jag hade med i ryggsäcken.

I dag har jag varit på brukshundklubben i Halmstad och tittat på lydnadstävling. Tyvärr gick det inte så bra för mina kompisar...småmissar...men dom var duktiga på många moment. Väl kämpat i värmen...

I eftermiddag har det varit fotboll...en viktig match...United-Chelsea. Tyvärr så förlorade Chelsea och jag måste erkänna att United var så mycket bättre.

Mina Töser har fått vila från träning men har varit ute på en lång cykeltur med husse. En härlig runda...utmed Nissan mot stan, Storgatan, mot Västra stranden, tillbaka utmed Nissan, fika på deras stamfik och vidare hem utmed Nissan. Dom var ganska trötta när dom kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar